PENGGUNAAN HELLO LUBRICANT OIL LANGKAH TERBAIK UNTUK MELINDUNGI ENJIN KENDERAAN ANDA - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Selasa, 7 Januari 2020

PENGGUNAAN HELLO LUBRICANT OIL LANGKAH TERBAIK UNTUK MELINDUNGI ENJIN KENDERAAN ANDA



Kalau nak bercerita pasal kereta-kereta ni, memanglah Seri Wangi blur sikit...bukan sikit banyak beb,,,,haaaa. Janganlah cite pasal kereta rosak, pasal minyak apa nak guna, nombor kereta sendiri tak hafal....haaaa...terukkan? Seri Wangi tau satu jer....bukak pintu, duduk sebelah driver....jalan...dah...haaaa

Lagi satu kalau nak cite bab enjin-enjin kereta pun samalah, langsung tak apa-apa, nak cite masa bila nak service kereta, nak check minyak hitam, nak guna minyak hitam yang macam mana....zero...haaaa



Bila Seri Wangi dapat gift sebotol minyak enjin HELLO Lubricant Oil untuk kegunaan kereta Seri Wangi...kat kepala ni mestilah ingat pada anak lelaki sebab dia yang hari-hari guna kereta, jangan tanya kat Seri Wangi....macam mana nak guna minyak HEELO Lubricant Oil cuma Seri Wangi kalau nak tulis tentang minyak ni bolehlah itupun kena tanya anak Seri Wangi.



Pemilihan Minyak 

Sedikit sebanyak Seri Wangi ambil tahu tentang minyak enjin ni, adakah kita menggunakan minyak enjin ynag sesuai dengan kereta kita? Korang kena amik tahu kalau menggunakan minyak enjin yang salah akan membahayakan enjin kereta kita, tak pasal-pasal membahayakan nyawa kita jugak kan? Oklah...jadi Seri Wangi pun kenalah ambil tahu jugak dan nilah dia tip yang korang kena tahu:

  • Cari berat minyak dan kelenkapan minyak yang disyorkan dalam manual pemilik kenderaan korang dinyatakan seperti "10W-30".
  • Memahani Label. Donut API akan memberitahu kita jika minyak memenuhi penilaian SL perkhidmatan semasa.nIanya juga menyediakan nombor kelikatan SAE (Persatuan Jurutera Automotif) dan memberitahu kita jika minyak telah melepasi ujian Conserving Energy.
  • Pilih kelikatan yang betul. Minyak motor mengalir kerana ia panas dan menebal kerana sejuk. Jadi, dengan aditif yang tepat untuk membantu ia menahan penipisan terlalu banyak, minyak boleh dinilai  untuk satu kelikatan apabila sejuk, satu lagi apabila panas. Yang lebih tahan adalah penipisan, semakin tinggi angka kedua (contohnya 10W-40 berbanding 10W-30) itu dikira baik, sebabnya minyak yang tebal biasanya mengelap lebih baik dan mengekalkan film pelincir yang lebih baik di antara bahagian yang bergerak.



SAE  5W-30


Tiba masanya kereta kesayangan Seri Wangi diberi tenaga baru selepas berjalan jauh tahun lepas, maklumlah kan time cuti-cuti Malaysia/Cuti Sekolah banyak berjalan sudah tentulah kereta kita kena service pulak bagi belaian gitu....jadi dengan adanya minyak pelincir SAE 5W-30 dapatlah kereta Seri Wangi berjalan lancar apabila hendak berjalan jauh nanti.

HELLO SYNTHETIC ENGINE OIL SAE 5W-30 API SN - Minyak motor sintetik yang sepenuhnya dirumuskan untuk memberikan perlindungan haus yang luar biasa dalam suhu operasi panas dan sejuk. Ia menyediakan perlindungan untuk longkang minyak lanjutan, beban berat dan untuk kenderaan yang beroperasi dalam keadaan permulaan.




Kebaikan SAE 5W-30

1.   Kereta mudah dihidupkan dalam keadaan sejuk.

2.  Perlindungan terhadap haus enjin untuk memanjangkan hayat enjin.

3.  Meminimumkan enjin simpanan dan pelepasan enjin agar enjin dalam keadaan baik dan bersih semasa waktu puncak.

4.  Perumusan bahan bakar ekonomi dan jimat.



Penggunaan

HELLO SYNTHETIC ENGINE OIL SAE 5W-30 API SN disyorkan untuk semua jenis enjin petrol bertenaga tinggi yang dilengkapi dengan teknologi direct-injection, multi valve dan turbo-charge.

Tuntutan Prestasi Produk -  API SN  ILSAC GF-5




CERTIFICATE OF ANALYSIS (COA)


Selepas guna minyak pelincir HELLO 5W-30, keadaan enjin kereta Seri Wangi bertambah baik, enjin senang dihidupkan dan berjalan lancar, lebih-lebih jika berjalan jauh, tidak ada lagi masalah tentang enjin kereta yang kadang-kala meragam dan hati pun happy.

QR CODE

Korang kalau beli minyak hitam HELLO pada setiap botol tu di bahagian penutup atas warna kuning tu...ada QR Scan Code. Macam biasalah korang kena gores dulu dan scan dengan h/phone korang dan kemudian ikut langkah-langkah seterus yang dipaparkan di screen. Setelah daftar korang akan dapat banyak kemudahan seperti dapat poin yang boleh dikumpulkan dan juga macam-macam ganjaran.







YOUTUBE



Untuk maklumat Lanjut

WEBSITE

FACEBOOK

INSTAGRAM

1 ulasan:

Thak You For Your Comment