KHASIAT BADAM UNTUK KESIHATAN LELAKI - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Jumaat, 5 Julai 2013

KHASIAT BADAM UNTUK KESIHATAN LELAKI



BADAM amat bermanfaat untuk lelaki kerana ianya mempunyai asid lemak yang tinggi berfungsi untuk pengeluaran hormon lelaki dan boleh menambah pengeluaran sperma selain membantu meningkat kesuburan. Selain itu badam juga sangat baik untuk minda.

Badam padat dengan gizi dan kaya dengan beberapa kandungan mineral yang penting untuk kesihatan seksual dan reproduksi seperti protin, serat, kalsium, magnisium, kalium, besi, vitamin E dab anti oksida yang tinggi. Badam juga elok untuk kesihatan jantung kerana bila jantung sihat dan akan mengepam darah ke seluruh anggota badan dan pastinya ghairah seks yang hilang akan kembali aktif semula.

Jika mengambil badam segenggam penuh setiap hari akan membantu mencipta diet  yang seimbang serta mungkin akan meningkatkan testosteron anda. Badam juga mengandungi magnanese, kopper dan riboflarin membantu dalam pembentukan tenaga. Menguyah sejumlah isi badam juga dapat memulihkan kekuatan syawat dan mengatasi masalah psychological atau mati pucuk atau pancutan awal. Namun begitu untuk mereka yang mempunyai masalah buah pinggang dinasihatkan tidak memakan badam.


Produk Almond Oil bagus untuk urutan badan dan memberi ketenangan dan kelegaan. Ianya juga bagus untuk melembabkan kulit wajah dan juga agar tidak kering. Terdapat banyak jenama di pasaran yang menjual produk tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Thak You For Your Comment