SABUN DAN MINYAK HERBA GLOW GELENGGANG PENAWAR GATAL-GATAL KULIT - KEUNGGULAN WANITA

NUFFNANG

DS NUFFNANG

Sabtu, 3 Februari 2018

SABUN DAN MINYAK HERBA GLOW GELENGGANG PENAWAR GATAL-GATAL KULIT

\\

"DAH TAK GATAL LAGI"

Gatal-gatal? Biasalah tu banyak sebab kita kena alahan kulit..sebabnya ada orang alergi apabila tersalah makan makanan seafood, kulit kemerah-merahan alahan dengan kucing, suasana dalaman rumah yang berhabuk dan banyak lagi. Seri Wangi sendiri pun ada masa alah juga terutamanya kalau banyak makan udang pasti akan rasa gatal-gatal kulit tapi Seri sekarang elakkan makan makanan seafood. Itu satu hal...ni pulak anak bujang Seri Wangi sejak masuk kolej banyak aktiviti-aktiviti sukan kat kolej yang dia masuk, jadi banyak peluh bila balik terus mandi. Seri Wangi perasan bada dia ada panau dan juga katanya kakinya pun gatal-gatal, kena kulat airlah tu.  

Baru-baru ni dia balik rumah, kebetulan pulak Seri Wangi ada "Glow Gelenggang" kat jadi Seri Wangi suruh dia mandi dengan Sabun Herba Glow Gelenggang kemudian dah habis mandi Seri Wangi sapukan pulak Minyak Herba pada belakang anak bujang Seri Wangi yang ada panau dan juga kat celah-celah kakinya yang terkena kulat air, almaklumlah budak-budak lelaki kalau pakai kasut sampai berkuap. Seri Wangi suruh dia hari mandi guna Sabun Herba dan Minyak Herba Glow Gelenggan bila dah balik kolej nanti...itupun kena hari-hari ingatkan dia, nasib baiklah muka tu tak berpanau...kalau tak nanti awek-aweks kat kolej takut nak dekat.

Happylah Sangat Dapat Glow Gelenggang


Selain anak Seri Wangi, cucu Seri Wangi yang kecik baru 7 bulan pun pernah kena kurap susu, lebih-lebih lagi dia jenis kulit sensetif jadi senang sangat kena kurap susu kalau tak cuci bersih selepas emaknya menyusukan dia. Seri Wangi sapu sikit Minyak Herba Glow Gelenggang tu kat pipi dia sikit , usap lembut-lembut sampai meresap bila dah sapu beberapa kurap susuk dah hilang.


Happynya Amin bila dah hilang Kurap Susu


APA ITU GELENGGANG

Pokok Gelenggang (Casia Alata)

Ni dia pokok Gelenggang, pernah tengok tak?Rasanya ramai yang tak tau lagi rupa pokok gelenggang ni banyak banyak terdapat di hutan belukar biasanya kalau Seri Wangi balik kampung memang selalu nampak tapi dalam hutan belukar ataupun kat semak-semak, jadi susahlah sikit nak mengambilnya. . Seri Wangi suka tengok bunganya yang berwarna kuning memang cantik tapi korang tau tak daun gelenggang tu yanbg selalu orang kampung guna. Masa Seri Wangi kecik-kecik kalau ada kurap atau panau arwah mak ambil daun dia yang lebar, kesat dan macam baldu tu dilumat-lumatkan hingga hancur lepas tu dicampur dengan minyak tanah kemudian sapu kat kurap atau panau...bolih hilang dan sangat mujarab sekali  tau tak!. Daun gelenggang sebenarnya banyak khasiatnya selain dari mengubat penyakit kulit, gatal-gatal, ekzema, terkena gigitan serangga, daunnya juga boleh diminum untuk mengubati masalah sembelit. Tapi...sekarang susah nak cari apatah lagi duduk kat bandarkan?


Kandungan Dalam Produk Glow Gelenggang

Kandungan Glow Gelenggang


Kandungan Dalam Produk Glow Gelenggang

1.  Gelenggang (Cassia Alata) Agen anti-bakteria dan anti kulat yang POWERFUL untuk kurangkan gatal-gatal dan penyakit kulit. 

2.  Habbatus Sauda - Untuk mengurangkan radang dan menyembuhkan luka luaran.

3.  Minyak Zaitun  -  Sebagai pelembap yang tahan lama pada kulit 

4.   Susu Kambing -  Untuk mencerah, melembut, melembab dan mencegah kulit menjadi kasar, kering dan kusam.

5.  Minyak Argan -  Supaya kulit halus & licin, mudah menyerap dalam kulit.

6.   Crystal Menthol -  Untuk menyejukkan kulit dan tidak panas.

Wah...sebab itulah bila kita pakai Glow Gelenggang ni kulit jadi halus dan lembab bila gunakannya. Khasiat yang terdapat dalam Glow Gelenggang ni memang bagus selain bauya sabunnya yang wangi macam coklat kata anak Seri Wangi, minyak herbanya pun berbau harum dan tidak busuk serta bebas dari Steroid dan selamat ke atas kanak-kanak.


Kegunaan Produk Glow Gelenggang

Gatal-gatal Kulit  /   Eczema    /  Psoriasis / Kutu Air
Kurap   /  Panau   /  Kayap  /  Badang /  Resdung
Bisul  /  Kudis Buta  /  Kurap Susu Bayi



Siapa Yang Boleh Guna

Lelaki/Perempuan
Kanak-Kanak
Orang Dewasa
Orang Tua
Wanita Hamil

Produk Glow Gelenggang adalah 100% bahan semulajadi, ianya bebas bahan kimia dan bebas steroid serta sesuai untuk kulit sensetif. Mengandungi gelenggang (cassia alata) sebagai aen anti-bakteria yang powerful untuk hilangkan gatal-gatal dan merawat penyakit kulit. Mewah dengan kadungan ekstrak bahan premium yang banyak, untuk kesan yang lebih efektif, 3 jenis minyak untuk 'mengunci' kelembapan dan 6 ramuan istemwa untuk 'ghaibkan' gatal-gatal kulit dengan mudah. Ianya adalah produk homemade, paling banyak bahan aktif, 5 x lebih berkesan, selamat dan mudah digunakan oleh semua jantina dan peringkat umur.

KHASIAT SABUN HERBA GLOW GELENGGANG





Sabun Herba Glow Gelenggang


Sabun Herba Organik Glow Gelenggang adalah produk homemade. Sabun herbanya tidak mudah cair, tidak 'putih' dan tidak lembik. Sabun herba ni bertekstur scrub (lulur), nyaman dan sejuk macam mild, sangat selesa menggunakannya. Sabun herba glow gelenggang ni beratnya 50gm, boleh tahan sebula bergantung kepada penggunaannya. Guna sabun herba setiap kali mandi, boleh digunakan pada muka dan badan.

MINYAK HERBA GLOW GELENGGANG

Minyak Herba Glow Gelengang


Minyak Herba OrganikGlow Gelenggang 30ml perlu disimpan pada suhu bilik, elakkan simpan di tempat panas dan terkena sinaran matahari untuk kurangkan khasiatnya. Minyak Herba mengandungi Habbatus Sauda, tidak panas, tak pedih, tak rengas dan tak berbau busuk, wangi betuk baunya. Cara guna minyak herba ni adalah picit dan sapu selepas mandi dengan sabun herba pada tempat yang terkena gatal-gatal kulit sebelum tidur atau bila perlu, guna 2 atau 3 kali sehari. Selepas disapu elakkan dari menggaru kuli, jika gatal sapu lagi dengan minyak herba.

HARGA

SABUN HERBA

1 unit Sabun Herba Organik RM 47
unit Sabun Herba Organik RM 70
(jumat RM24)
 4unit Sabun Herba Organik
 RM 140 +FREE 1 unit sabun herba
bernilai RM47 (jimat RM95)


MINYAK HERBA

1 unit Minyak Herba Organik RM 47
unit Minyak Herba Organik RM 70
(jimat RM24)


SET GLOW GELENGGANG

Set (mengandungi sabun & minyak herba)
1 set RM 70 (jimat RM24)
2 set RM 140 +FREE 1 unit sabun herba
bernilai RM47 (jimat RM95) 

**Setiap pembelian akan
menerima FREE gift dari Glow Gelenggang

Khas Untuk Pembaca Seri Wangi Tersayang
Seri Wangi Nak bagi diskaun ni dengan klik code;
HALIMAH10



Untuk Maklumat lanjut tentang Glow Gelenggang:




Whatsapp:  014-5445951

51 ulasan:

  1. anak2 pun suka guna ni akak... asyik nak sembur je kt badan, diorg ingat perfume

    BalasPadam
  2. memang bagus kan produk glow gelenggang ni sebab memang hilang semua gatal-gatal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye betul tu anak-anak pun suka yg bujang tu dah bwk ke kolej npknya kena beli lagi

      Padam
  3. kalau berkesan, memang baik la produk ni! good review

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang berkesan firstly klu ada panau

      Padam
  4. Wah...menarik... firsttime dengar... Sabun dan minyak herba glow gelenggang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menarik kan?kak pun first time guna sabun gelenggang ni.

      Padam
  5. Kak pun tau produk ni jd pada org yg selalu alergi tu eloklah simpan satu kat rumahkan?

    BalasPadam
  6. Wow this product looks really interesting. First time hearing a product that would glow. Would love to try them! 🙈

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yes this product is very good..and the smell also very good

      Padam
  7. produk ni bagus kak.. tempat gatal dan beransur kurang selepas guna sabun n minyak ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak kak yg bujang mandi guna sabun ni sbb dia rajin berpeluh lepas ada aktiviti sukan

      Padam
  8. this really a good one as can be seen that using a lot of herbs which works faster and heal...

    Racheal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yes..the gelenggang is good for your skin and aleergic one

      Padam
  9. Produk yg bagus.. First time dengar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang bagus sbb daun gelenggang mmg utk ubati penyakit gatal2 kulit

      Padam
  10. Am in for anything that will helps me glow! This is interesting product :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yes///this product is good for skin and who had a problem skin

      Padam
  11. These two products look like amazing solutions for those suffering from gatal-gatal kulit and allergy. I sometimes have the same issues as well. Good to have them at home to jaga pintu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaa...good for person yg ada alergi kulit..baby pun blh guna no prolem

      Padam
  12. The results is really amazing!! Glad that we have this Glow Gelenggang to help us cure all the skin diseases =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Glow gelenggang is from gelenggang's leaf, org kampung use it

      Padam
  13. Kandungan sesuatu produk itu mempengaruhi kemujaraban pada pengguna.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abstrak daun gelenggang sangat bagus utk ubati sakit kulit, panau dan gatal2 kulit

      Padam
  14. Bole rekomen produk ni pada sesiapa yg gatal-gatal tu huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak Fas product dia wangi dan sabun dia lagi wangi

      Padam
  15. Bagus la produk gelenggang ni. Dedulu kalau ada kurap ke panau ke, nenek-nenek suruh guna daun ini la. Memang turun temurun untuk sakit kulit gamaknya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haa...sekarang pun kita guna lg daun tu..cuma kat KL susah nak cari, kalu kat kg sng sikit..jadi eloklah dah ada sabun herba gelenggang ni utk kita guna.

      Padam
  16. Ramai dah yang suggest glow gelenggang ni. InshaAllah kalau berkesempatan nanti nak cuba sendiri pakai produk ni. Mana la tahu bersesuaian pula

    BalasPadam
    Balasan
    1. Emi kalau nak order blh guna code di situ nanti dpt diskaun...mmg elok prduk glow gelenggang ni

      Padam
  17. wah... ingredient dalam produk ni bagus2 ada habbatus sauda, susu kambing, minyak argan dan banyak lagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yer...sebab tulah baunya pun wangi, bila guna kulit rasa licin jer dan wangi

      Padam
  18. Menarik.. bagusnya produk ni sbb berasaskan bahan2 semulajadi. Tak risau bahan kimia berbahaya. Boleh dptkan utk membantu merawat masalah kulit ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Glow gelenggang tak ada bahan kimia dan selamat utk baby jugak

      Padam
  19. bagusnya product ni.. sekarang ni susah nak cari product yang tak ada bahan kimia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang bagus sbb baby pun blh guna dgn selamat

      Padam
  20. Pertama kali juga pasal gelenggang ni. Selalu kalau masalah kulit ni aloe vera je kan. Nice info kak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TQ..kak pun baru tau pasal sabun gelenggang, biasa tau pasal daun gelenggang tp susah nak carikan?jd dapat sabun dan myk herba gelenggang dah kira bagus.

      Padam
  21. Best sabun ni kak..ari tu SA ada ruam kat badan ngan jerawat pasir kat muka..sejak guna sabun ni terus hilang semua tu..bau sabun pun wangi rasa nak kunyah2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaa...kak dah bau sabun dan minyak herba memang wangikan?

      Padam
  22. I siap mandi juga dengan sabun gelenggang ni sebab aroma coklat dia masuk ke dalam kepala hilang stress serious ! ;0

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaa...you tu semua nak makan?mmg bau dia macam bau coklat.

      Padam
  23. Jerawat badan boleh hilang tak kak? Bagusla produk ni. Pertama kali dgr daun gelenggang. Tgk komen pun cakap baunya wangi. Nak beli 1 lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bella mmg wangipun..klu nk beli guna kod kak nti dpt diskaun RM10..minyak herba tu blh sapu kat jerawat bdn selepas mandi dgn sabun herba

      Padam
  24. Saya memang pengguna tegar sabun dan minyak glow gelenggang ni. serasi dengan kulit saya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah..bagus tu..tak semestinya guna bila terkena gatal-gatalkan?baik mencegah sebelum terkena

      Padam
  25. Menarik juga ya produk ni.kiranya boleh pakai muka dengan badan ya...banyak kegunaan tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup..blh guna utk badan dan muka, for baby pun blh sebab tak ada bahan kimia

      Padam

Thak You For Your Comment