MENJAMU SELERA BERSAMA KELUARGA DI SYRIAN HOUSE RESTAURANT DENGAN HIDANGAN NASI ARAB YANG ENAK - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Rabu, 24 Mac 2021

MENJAMU SELERA BERSAMA KELUARGA DI SYRIAN HOUSE RESTAURANT DENGAN HIDANGAN NASI ARAB YANG ENAK



Silaratulrahim antara keluarga amatlah penting dalam membina keluarga bahagia bagi mengukuhkan lagi kasih sayang antara ibuayah dan anak-anak agar tidak putus, apatah lagi apabila masing-masing telah mendirikan rumahtangga dan mempunyai tanggungjawab sendiri. Seperti peribahasa 'Air tidak akan putus walaupun dicincang

Alhamdulillah... apabila doumumkan kita boleh merentas daerah sejak bermula PKP/PKPB:PKPP teradalah lega hati ini sebab kita dah boleh jalan-jalan walaupun tidak boleh metentas negeri.... bersabar wahai sekelian manusian di bumi ini bahawa Allah baru bagi sikit ujian buat korang jafi banyak_banyak betdoa semoga keadaan akan krmbali pulih seperti sedia kala. 

Okaylah Seri Wangi nak cite ni nila dah boleh rentas daerah dan boleh makan kat kedai-kedai, restoren, alangkah bahagianya. Sekali sekala dapat makan ramai-ramai memang seronok dan meriah, apatah lagi makan di tempat yang rasa nyaman, santai dengan suasana tenang dan indah. Orang belanja kita lagilah happykan kat KL pulak tu, dah lama tak keluar KL sejak PKP, jadi hari mimggu dorang dah plan nak bawak Seri Wangi and my abang makan-makan di Syrian House Restaurant yang terletak di Kampung Baru  encik suami lagi happy sebab dapatlah dia merasa makan nasi arab yang tersangatlah sedap. 


SYRIAN HOUSE RESTAURANT



Launch time makan di Syrian Hoyse Restaurant dengan family pada hujung minggu memang happy, lagipun dah lama tidak makan luar bersama anak menantu dan cucu,  meriah sangat, hati pun bahagia. 

Jika dilihat dari luar Syrian House Restaurant ni biasa-biasa jer.. bila kaki melangkah masuk terpegun seketika melihat bahagian dalamannya sangat cantik ala-ala binaan arab gitu. Di sini ada 2 tingkat tapi bahagian atas sedang dalam renovet, bahagian luar open air, tersusun rapi meja-meja yang mengikut SOP dan ada bilik khas beraircond untuk menjamu selera bersama keluarga dan dengan kawan-kawan. 




Di tengah-tengahnya ada kolam comel dengan pancuran air memang cantik kalau yang suka berselfie.






Di sudut coner terletak Shiza Bar bagi peminat Shiza



Ada juga perigi yang berisi buih sabun, seronok kalau budak-budak dapat masin buih sabun ni.



Melangkah masuk ke bilik khas di mana terletak meja makan panjang untuk tetamu-tetamu yang ingin menjamu selera bersama keluarga dan tersusun di lantai  Bahagian dalamannya memang santai dan boleh lepak sambil berborak sementara menunggu hidangan disediakan ataupun selepas selesai makan makan kalau nak sambung balik bersantai. 










MENU HIDANGAN FAMILY SET


Alhamdulillah... sekian lama Seri Wangi mengidam nak makan nasi arab ni, encik suami lagilah suka sebab masakan arab ni terutamanya  nasimandi, nasi biryani memang sedap, lawan dengan daging kambing, ayam sememangnya keenakkan tak boleh nak citelah... marvelous gitu... harga pun berpatutan memang eloklah bawak family sebab set family tengah ada promosi, rugi kalau tak datang makan di Syrian House Restoran ni. Memang puas hati tengok menu-menu yang dihidangkan. 



Di sini ada menu set family pakage yang bermula dari RM75 ke atas di mana banyak pilihan set menu yang disediakan. 


Kami order set Family Pakage Mix Grill Meal berharga RM110 untuk 4 pax:

>Lamb and chicken - mandi, Kabsa, Biryani and Maqluba Rice
>Lamb Soup
>Sahawi Sauce
>1 Ice Lemon Tea Jug
>1 Arabic Tea Pot
>Mix Fruits

 





Special Mix Grill - Shish Tawook served with French Fries, Lamb Kebab, Chicken Kebab and Flatbread (pita bread)

Mix Appetizers - Hummus, Fattoush, Mutabal, Baba Ganoush and Tabbouleh








Jangan lupa menikmati minuman Turkish Coffee yang pekat hitam, rasa pahit tapi sedap dengan aroma kopinya pasti menyegarkan. Seri wangi memang suka minum kopi tanpa gula. Selain itu jika suka minum teh, juga ada disediakan Morroco Tea yang dicampur dengan rasa mint yang membuat bertambah rasa sedap dan segar. 









YOUTUBE





Untuk maklumat lanjut

FACEBOOK

INSTAGRAM

Alamat

Syrian House Restaurant (KL) 
مطعم البيت السوري ماليزيا
Middle Eastern cuisine & BBQ Specialist
02, Lorong Raja Uda 1, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Tel: 03-2602 0016

Open Daily 10am - 12midnight



#syrianhouserestaurantmalaysia   #syrianhouserestaurant 
#syrianhouse #arabicfood #halalfood  #middleEastfood  #mandirice #biryanirice #kabsa #foodieblogger  #lifestyleblogger #travelblogger #selangorblogger #klblogger

10 ulasan:

  1. Luas juga tempat makannya. Bagi peminat makanan Arab boleh la berkunjung ke sini. Saya memilih teh arab. Sedapnya....

    BalasPadam
  2. Baca blogpost ni, teringat makanan yang sama saya makan masa visit Iran last 2 years. Nanti nak try rasa sama ke tak kat sini.

    BalasPadam
  3. bestnya berkumpul sesama keluarga makan.. memang nampak seperti berada di timur tengah deko restoran tu.. baru ada feel makan ..

    BalasPadam
  4. Waa Kak sedapnyaa.. harga Family Set dia berbaloi juga tu.. banyak menu dia sediakan.. Saya suka makan nasi arab, cuma anak-anak je tak berapa suka..

    BalasPadam
  5. Sy pernah makan kat sini memang sedap kak terutama nasi dia..memang teringat2 dibuatnya

    BalasPadam
  6. Uwahhhh cantiknya deco dalam dia. Kalau datang sini kena datang sejam awal utk bergambar sahaja hahaha. Sedap nasi arab tu, kena dgn harga & suasana kedai. Mesti best datang dgn family

    BalasPadam
  7. Cantiknya dekorasi kat sini. Suka tengok. Dah lama tak makan hidangan ala arab. Nampak tempting bethol

    BalasPadam
  8. Sedap kan hidangan kat Syrian House ni..nell suka sgt mcm nak repeat lagi nanti... Nak bawa my mom pulak kali ni...sure dia pun first time makan here...

    BalasPadam
  9. Suka makan makanan belah2 timur tengah ni sebab sedap. Yang dekat sini memang belum pernah cuba lagi. Senang bila dah ada set2 macam ni kan. Taklah pening nak pilih makanan apa. Nanti kalau pergi saya nak tiru set yang sama sebab nampak sedap.

    BalasPadam
  10. Sedapnya makanan Arab. Menu faveret juga ni. nanti nak pi restoran tu. insyaAllah.

    BalasPadam

Thak You For Your Comment