KEKAL SIHAT DAN KEKAL DILINDUNGI, KEBAIKAN DIKONGSI DENGAN DETTOL - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Jumaat, 24 Mei 2019

KEKAL SIHAT DAN KEKAL DILINDUNGI, KEBAIKAN DIKONGSI DENGAN DETTOL

Kekal sihat dan dilindungi sepanjang bulan Ramadan dengan Dettol


Di bulan Ramadan kesihatan diri sentiasa dijaga baik kesihatan dalaman mahupun luaran. Amalan kebersihan dapat membantu melindungi keluarga kita daripada 100 jenis kuman yang berbahaya. Setiap waktu berbuka atau iftar adalah masa untuk seisi keluarga dan sahabat handai bertemu sambil menikmati hidangan makanan dan iftar dikira tidak tanpa mengunjungi bazar Ramadan terlebih dahulu.

Gambar Hiasan
Bila berkunjung ke Bazar Ramadan yang pastinya ramai orang yang bersesak-sesak membeli juadah pada waktu petang dalam keadaan cuaca yang panas dan lembap, juga kadang-kala dalam keadaan hujan lebat sambil memilih dan membeli juadah yang digemari boleh meningkatkan risiko diri kita yang akan terdedah kepada banyak kuman yang tidak kelihatan. 


Untuk menjaga diri dari pelbagai risiko jangkitan kuman, ada pelbagai cara yang boleh melindungi diri kita dan keluarga daripada kuman dengan rangkaian produk Dettol. Sebagai jenama perlindungan kumanyang dipercayai sejak sekian lama, Dettol menjadikan tanggungjawabnya terutama pada bulan Ramadan ini untuk melindungi para keluarga di Malaysia dengan menggalakan mereka mengamalkan amalan kebersihan dalam pelbagai keadaan.

Pada bulan Ramadan ini dengan menggunakan Dettol melindungi diri kita dan seisi keluarga dengan:
  • Sabun Tangan Dettol untuk mencuci tangan sebelum menyetuh makanan untuk sahur dan berbuka/iftar.
  • Sanitiser Tangan Dettol boleh digunakan di mana-mana sahaja kerana ia bolehmembersihkan tangan tanpa menggunakan air.
  • Cecair Antiseptik Dettol membasmi kuman di ruang dan permukaan di kediaman sempena menyambut ketibaan Hari Raya.
Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol merupakan peneraju dalam perlindungan darpada kuman dan membantu menjaga kesihatan kita dan keluarga menerusi amalan kebersihan yang lebih baik. Menerusi produk terkenal seperti Antiseptic Liquid,Antibacterial, Liquid Hand Wash dan Hand Sanitizer. Dettol melindungi keluarga kita daripada 100 jenis kuman yang berbahaya.  
 

Pada bulan Ramadan adalah wajar untuk semua orang kekal sihat supaya mereka boleh menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama keluarga dan rakan-rakan. Dengan Dettol kita boleh berasa yakin 100%.

Untuk keterangan lanjut berkenaan Dettol

WEBSITE

FACEBOOK


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Thak You For Your Comment