Zaituna Restaurant Menyediakan Masakan Timur Tengah Dan Nasi Arab Yang Enak Dan Lazat Di Johor Bahru - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Ahad, 21 Ogos 2022

Zaituna Restaurant Menyediakan Masakan Timur Tengah Dan Nasi Arab Yang Enak Dan Lazat Di Johor Bahru


Tiba-tiba aja Seri Wangi and my bestie ajak makan angin ke Johor dan Muar.  On jerlah kami berempat berpakat Jalan jalan ke Johor.  Seri Wang dah bertahun tidak ke Johor sebab tak ada urusan apa apa. 

Dah puas round Johor,  perut pun dah berbunyi kelaparan,  teringat kawan-kawan cite ada restoren  nasi arab paling sedap di Johor. Apa lagi kami pun carilah restoren nasi arab tu iaitu Zaituna Restaurant di JB terletak di Taman Tasek,  Johor. 


Zaituna Restaurant ini dijakakan setiap hari sentiasa penuh dengan pelanggan,  jadi korang kenalah booking awal kalau nak datang makan,  kami dah tempah awal iaitu hari Jumaat petang,  itupun orang dah ramai,  kebanyakannya pelanggan mereka datang dari Singapore dan juga lain-lain Negeri termasuklah kami orang KL Bila masuk Zaituna Restaurant,  dah berbau aroma nasi arab,  nampak pelbagai jenis Baklava yang enak tersusun cantik disudut,  terus rasa lapar.. haaa!! 







Bila Seri Wangi tengok susunan manisan Baklava yang pelbagai cor dan bentuk,  terliurlah pulak dibuatnya dan cepat-cepat pilih yang mana sedap,  sebenarnya mata blur nak pilih yang mana satu nak makan dan paling suka dan rugi kalau tak try makan ialah Kunafa,  heboh duk kata sedap.... memang sedap pun,  tak cukup rasanya.. heeee!! Tapi kena makan lepas makan nasi arab dulu,  pekena teh arab segelas dan barulah nikmati Kunafa dan manisan Baklava yang lain. 


BAKLAVA














KUNAFA



Seri Wangi dan kawan-kawan telah pilih tempat makan bersila di hujung sudut,  dihiasi dengan sofa empuk, korang nak tidur,  nak baring pun boleh... haaaa. Kami order nasi arab dalam dulang untuk makan 4 orang, salad  pizza cheese, shawarma,  Kunafa,  minuman sejuk dan arab tea. 







Nasi arab dalam dulang ada 3 jenis arab nasi yang enak dan sedap iaitu nasi Mandy, Kabsa & Maklouba dengan berlauk ayam dan kambing. 



Minuman yang kami order juice nenas,  juice rossale dan arab tea,  pekena pulak makan Kunafa yang enak berkrim  Baklava yang sedap,  pizza cheese,  dan Shawarma.  Aroma arab tea membuatkan rasa lega dan menenang fikiran sambil menikmati manisan Kunafa dan Baklava yang sedap hingga tak terkata. 






Wau... memang puas hati menjamu selera dengan menu nasi arab yang sangat sedap,  ditambah lagi layanan staffnya yang mesra dan service yang cepat, Cekap dan terbaik Next time beh datang lagi dengan family bila ke Johor Bahru.  Siap tapau bawak balik... haaaa!!!


Untuk tempahan dan keterangan lanjut layari


WEBSITE

https://www.zaituna.my/

FACEBOOK

https://www.facebook.com/zaitunajb/

INSTAGRAM

https://instagram.com/zaituna_resaurant_jb


Alamat

Zaituna Restaurant مطعم زيتونة 

27, Jalan Glasiar, Taman Tasek, 80200 Johor Bahru, Johor


Waktu Operasi

Buka setiap hari 11AM - 11PM (kecuali Jumaat 2PM - 11PM)


📞Call: 07-213 3577





#ZaitunaRestaurant #arabfoodie
#foodie #foodlover #arabfood #jalanjalancarimakan #foodtravel
#travelblogger #malaysiablongger 
#tourismjohor


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Thak You For Your Comment