TREATMENT PICO LASER DI PREMIER CLINIC BANGSAR DAPAT MENYELESAIKAN MASALAH KULIT WAJAH - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Khamis, 11 Oktober 2018

TREATMENT PICO LASER DI PREMIER CLINIC BANGSAR DAPAT MENYELESAIKAN MASALAH KULIT WAJAH



PREMIER CLINIC - Seri Wangi baru mengenali apa itu Premier Clinic. First time dengar tentangnya daripada kawan-kawan yang pernah menjalani service/rawatan di Premier Clinic yang mempunyai banyak cawangannya. 

Rawatan apa yang dijalankan di sini? Seri Wangi bagi tahu dengan ringkas dulu yer...
  • Aesthetic
  • Anti-Aging
  • Laser
  • Slimming


Untuk Siapa?

Untuk sesiapa yang inginkan kecantikan luaran dan dalaman. Sebenarnya di Premier Clinic ni terdapat pelbagai perkhidmatan yang kita boleh dapati di sini tidak kira usia yang mengalami masalah kesihatan, berat badan, masalah dengan kulit wajah, tanda lahir & parut dan penjagaan rambut. Kalau yang nak hilangkah Tattoo pun boleh. Perkhidmatan di Premier Clinic sudah pastinya dijalankan oleh doktor-doktor pakar yang terlatih di dalam bidang masing-masing.






LASER TREATMENT PREMIER CLINIC 




Seri Wangi rasa uoll tentu belum tau adanya sebuah clinic untuk rawatan kecantikan wajah menggunakan treatment Laser iaitu PREMIER CLINIC. Apa yang Seri Wangi dimaklumkan bahawa rawatan Laser ini mempunyai pelbagai jenis mengikut rawatan wajah yang bersesuaian dengan kehendak pelanggan seperti:
  • Pico Laser
  • Carbon Laser Peel
  • Fractional CO2 Laser
  • CO2 Laser
  • Birthmark - q-Switch Nd YAG Laser
  • Candlela GentleYAG Laser
  • Xpress Laser Facial
  • Nail Fungal Infection Laser
  • Skin Fungal Infection Laser
  • Laser Vaginal Rejuvenation
  • Le Shape Slimming Laser
  • Fotona Laser for Snoring Problem
Wah,,,,betul tak apa yang Seri Wangi katakan terdapat pelbagai  rawatan Laser Treatment di Premier Clinic yang dilakukan oleh doktor-doktor pakar dan jangan risau ianya selamat. Itu baru rawatan Laser Treatment, sebenarnya terdapat banyak lagi treatment-treatment yang lain dilakukan di sini untuk menyelesaikan masalah pelanggannya.

PICO LASER TREATMENT 
DI PREMIER CLINIC BANGSAR

PREMIER CLINIC BANGSAR

Seri Wangi rasa bertuah mendapat rawatan laser di Premier Clinic Bangsar. Sebenarnya mula-mula takut jugak Seri Wangi nak menerima rawatan laser untuk merawat kulit wajah. Tapi sebelum menerima rawatan laser ni Seri Wangi diminta memberi gambar wajah dahulu untuk doktor menentukan rawatan laser yang mana sesuai dengan kita. 

OK tak? Hmmm....Seri Wangi akhirnya diberitahu rawatan laser yang sesuai dengan kulit wajah Seri Wangi. Haaa...biasanya kulit wajah orang yang dah berusia macam mana rupanya kan? Taklah secantik masa kita muda-muda dulu, pastinya dah banyak perubahan berkedut sana, berkedut sini, wajah pun dah banyak jeragat sebab selalu terkena cahaya matahari. Tapi....walau pun kita dah berusia, penampilan diri dan penjagaan wajah perlu juga dijaga agar nampak awet muda...haaaa....bukan jer wajah perlu dijaga, kesihatan dalaman dan luaran juga sama perlu dititikberatkan seperti menjaga pemakanan seharian kita.


Bila tarikh appointment dah ditetapkan akhirnya diberitahu bahawa Seri Wangi akan menjalani Pico Laser Treatment.  Ketika sampai di Premier Clinic Bangsar Seri Wangi disambut oleh Staf mereka dan mendaftar butir-butir peribadi kemudiannya dibawa berjumpa dengan Dr Jaswine Chew di mana beliau menerangkan tentang rawatan Pico Laser yang akan Seri Wangi jalani.

Dr Jaswine Chew
Sebelum muka Seri Wangi di laser, kena amik gambar dulu sebelum rawatan dan selepas rawatan. Oklah...setakat amik gambar tak ada hal...muka kita bukan cun pun tapi yang penting wajah kita nampak lain dari yang lain, kiranya ada perubahan sikitlah.
Takut....?Sapa kata tak takut kalau muka dilaser?Dr Jaswine senyum jer...tak sakit pun...sikit jer...!Dah amik gambar barulah staf dia bawak Seri Wangi ke bilik rawatan dorang. Kalau uoll tengok, bilik rawatan dorang pun macam bilik bedah.





Apa lagi lepas ni?Time for laser-melaser mukalah....tapi sebelum tu kena cuci mula dulu bersih-bersih tapi Seri Wangi tak pakai makeup pun masa datang sebab nak buat laserkan....! Haaa...relax jer rasanya bila muka dicuci dan dibelai...rasa nak tidurlah pulak..haaaa

Time for laser...eh....belum lagi, ada lagi proses dia sebelum muka nak kena laser...habislah...muka aku...seluruh muka Seri Wangi disapu dengan Numbing Cream untuk kebaskan muka dalam masa 15 atau 20 minit selepas tu baru bersihkan muka sebelum menjalani rawatan laser agar kita tak berasa sakit nanti  Time menunggu muka kebas-kebas bolehlah kita relax jap, nak tidur pun boleh...sempat lagi Seri Wangi berselfi bagai....


Sempat tidur....Zzzzz
Selfie Jap...muka disapu Numbing Cream

Numbing Cream fungsi dia untuk kebaskan seluruh muka, rasanya macam kebas masa kita cabut gigi tu....rasa satu muka macam besar..haaaa....jadi masa kena laser kita taklah rasa sakit sangat..alaaa...macam sakit kena gigit semut jer...sakit manja-manja gitu...tapi...takut tu hanya Tuhan jer yang tahu...huuuu...ingatkan muka kena cucuk macam cucuk gigi tu....


PICO LASER TREARMENT



Laser Time....! Haaa....kena pakai cermin mata...dah nampak macam mata hantulah pulak....! Kena pakai penutup mata untuk elakkan mata kita terkena cahaya laser semasa sesi rawatan menggunakan Mesin Laser PicoSure yang banyak fungsinya terutamanya untuk hilangkan Tattoo, bekas-bekas jerawat, garis-garis kedutan di wajah, jeragat, sunspot, warna kulit tak sekata...jadi dengan Pico Laser ni memang sesuailah untuk kulit Seri Wangi yang memang banyak jeragat, garis-garis kedutan.





Dr Jaswine Chew memulakan tugas, bunyi mesin PicoSure pun dah buat hati Seri Wangi kecut, belum lagi start di laser.....berdebarlah pulak hati dibuatnya...Dr Jawine kata jangan takut tak sakit, sikit jer sakitnya.....Yuppp...memang betul tak rasa sakit yang macam aku banyangkan, yang syoknya muka rasa berangin jer...nampak tak tiup besar tu...itu tiup angin supaya Seri Wangi tidak berasa sakit bila muka kena tiupan angin, siap borak-borak bagai dengan Dr Jaswine. Rawatan Pico Laser Treatment ambil masa dalam 1 jam lebih kurang ikut kulit wajah pelanggan. Rasa cepatlah pulak masa berlalu..dah selesai sesi laser melaser...wajah Seri Wangi disapukan dengan moisturizer dan sunblock agar kulit lembab dan glowing. Seri Wangi dinasihatkan agar selepas rawatan tersebut kena memakai pelembab dan sunblock, muka akan rasa sedikit gatal atau merah kemerahan mengikut kulit wajah masing-masing tapi kalau lihat pada kulit wajah Seri Wangi tidaklah nampak tindakbalas begitu...yang bestnya selepas habis rawatan muka masih rasa kebas-kebas.


Sebelum Pico Laser

Selepas Pico Laser muka tak makeup


Video Pico Laser Treatment



Untuk maklumat uoll untuk setiap rawatan macam kulit wajah Seri Wangi terutamanya jeragat yang tebal memakan masa yang lama untuk menghilangkannya, jadi macam Seri Wangi kenalah beberapa melakukan sesi rawatan Pico Laser jika mahu kulit wajah kita cantik, glowing dan awet muda. Kiranya dengan rawatan Puco Laser Treatment ni, dapat mengurangkan kesan jeragat, wajah semakin cerah dan garis-garis kedutan di muka pun dah kurang.




Dr Jaswine bersama Staf Premier Clinic Bangsar

Seri Wangi nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Dr Jaswine Chew dan staf Premier Clinic Bangsar yanbg mesra melayani Seri Wangi. Kalau ada sesiapa yang ingin menjalani rawatan di di sini bolehlah sebut nama Seri Wangi atau pm Seri Wangi.

Untuk Maklumat Lanjut tentang rawatan
di Premier Clinic Bangsar

WEBSITE:


FACEBOOK

ALAMAT

PREMIER CLINIC BANGSAR
40 JALAN TELAWI
BANGSAR BARU
59100 KUALA LUMPUR

WAKTU OPERASI
ISNIN - 2pm - 7pm
SELASA - SABTU - 10am - 7pm
AHAD : TUTUP

TEL: 012-6624278/03-22822263

24 ulasan:

  1. Kita yang baca pun rasa kecut perut. Hihi.
    Belum lagi kalau disuruh buat laser tu.
    Tapi mula mula mesti rasa gemuruh. Bila dah selesai rasa tak puas pulak muka dibelai tu kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samalah dgn kak mula2 takut jgk fikir pasal laser mesti sakit

      Padam
  2. Wahh makin berseri-serilah akak

    BalasPadam
    Balasan
    1. haaaa...sapa xnak cantik kan?bkn nak cantik pun kita kenalah rajin jaga kulit kita

      Padam
    2. Iyaaa itu semestinya 👍👍

      Padam
  3. Yeah! Dah cantik dah akak. Dulu pernah but treatment dengan dorg. Memang terbaik! Sy mmg recommend

    BalasPadam
  4. Ala macam best je kak limah. Belum pernah lagi rasa rawatan laser. Bila kak limah describe macam kene gigit semut tu teringin nk taw rasa kene gigit semut kecik ke besar.. Btw ptot kak Limah skang makin meletup! Ini rahsianya rupanya

    BalasPadam
  5. Wahh bestnya dapat wat treatment Laser ni, lepas ni sure Kak Limah tampah berseri seri gitu.Saya ni takut sikit laser2 ni..tapi ramai yg kata cam gigit semut je..so leh lah cuba nanti

    BalasPadam
  6. ramai nad tengok buat dekat sini..nad tak berani lagi..hehe..lagipun muka dah tengah elok ni..bgus tengok tempat ni..sebab ramai kwan cuba muka diaorang elok je

    BalasPadam
  7. Saya pon pernh dapatkan rawatan dekat klinik premier nie. Mmg tiptop rawatan dorg. Layanan pon bagus. Serious terbaik

    BalasPadam
  8. wah lepas ni Kak Halimah nampak macam anak dara la muka jadi plolesss... rawatan laser rasa dia tak sakit la tapi kalau kulit sensitif memang kena jaga elok-elok la hehehehe... dah lama rasanya tak buat servis laser ni nanti nak pergi la buat kalau ada masa.

    BalasPadam
  9. Ohh masih ada rasa juga ya semasa rawatan laser? Ingatkan tiada rasa. Teringin nak buat rawatan laser ni sebab saya pun banyak jeragat di muka. Banyak juga rawatan yang dilakukan di Pico Laser Premier :)

    PELUANG MEMENANGI PAKEJ UMRAH DENGAN MEMBUAT POTONGAN GAJI ZAKAT MELALUI SKIM THOHIR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Elok Tunsha buat rawatan laser di sini;,kalau dibiarkan nanti lama2 jadi hitam mcm kak dan amik lama nak hilang. Blh contact dorang sbt nama kak dan rawatan laser tak sama, dorang akan tgk dulu kulit kita

      Padam
  10. Dah lama x pi memanjakan diri macam ni..bestnyaaa....ada masa nanti nak pergi la buat rawatan ni...nampak menarik

    BalasPadam
  11. Kte gi last year kak tp wat carbon peel laser heheh..best la kak limah pasni sure meletop hehhe

    BalasPadam
  12. Amboi, seronok akak buat pico laser ye. Dah lama tak gi buat facial or treatment. Next week nak pergi buat facial lah! Ada senarai harga treatment dekat Premiere?

    BalasPadam
  13. Kadang kala kita rasa kita dah cuci wajah dengan bersih. Tetapi tidak menyeluruh kan. Sekali sekala kena luang kan masa untuk buat treatment lepas ni. KIta penah try juga laser tu.

    BalasPadam
  14. Wah bestnya..teringin gak nk try yg laser2 ni..mcm best ja kak..tpi takut plak bila dengar akak ckp mcm tu..hahhaha

    BalasPadam
  15. Premier Clinic is one of my fav aesthetic center, their treatment always works, your skin looks more glowly after the treatment.

    BalasPadam
  16. Wah patutla nampak makin muda ya kak limah skang. Ada rahsia rupanya. Kita pun pernah buat rawatan kat klinik ni. Tp rawatan rambutlah.

    BalasPadam
  17. Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://www.premier-clinic4him.com/our-services/our-services-hair-transplant/

    BalasPadam
  18. Owh... inilah rahsia Kak Seri Wangi ya... dah la awet muda, semakin nampak maintain gitu... dah habis PKPB ni nanti, nak jugalah manjakan diri... nak berme-time agitchewwww... lama naaaa dah tak pergi buat facial dan rawatan wajah yang lain, uwaaaaa...

    BalasPadam

Thak You For Your Comment