5 Langkah Untuk Memiliki Kulit Wajah Berseri dan Bebas Jerawat Dengan Amalkan Penggunaan Skincare Cosmoderm - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Isnin, 12 Julai 2021

5 Langkah Untuk Memiliki Kulit Wajah Berseri dan Bebas Jerawat Dengan Amalkan Penggunaan Skincare Cosmoderm



Semakin berusia semakin kita perlu menjaga kulit wajah agar nampak berseri dan awet muda walaupun duduk di rumah. Bertambahlah pulak bila tidak ke mana mana sejak PKP ni kan? jadi jangan jadikan alasan  tidak begitu penting mengikut rutin harian membersih dan memanjakan wajah.

Wajah juga memerlukan penjagaan rapi seperti Vitamin E dan juga penggunaan Serum selain rutin harian membersih wajah. Seri Wajah mulai mengamalkan penjagaan wajah dengan produk Cosmoderm yang memang sesuai dengan kulit Seri Wangi dan juga Seri Wangi sarankan kepada anak bujang Seri Wangi menitikberatkan penjagaan wajah disebabkan pekerjaan mereka yang banyak terdedah dengan cahaya matahari, berhadapan dengan debu dan kotoran di luar. Dengan produk terbaru @Cosmoderm iaitu Refining Oil Control Serum dan Vitamin E Bi Phased Toning Essense 2000 IU.

Dengan 4 langkah rutin harian untuk dapatkan kulit wajah berseri, segar dan cantik. 

1. Cleanser 

2. Toner

3. Moisturizer 

4. Serum

5  Vitamin E



Rangakian produk terbaru  penjagaan wajah Cosmoderm berwajah baru terdiri Cleanser, Toner, Serum dan Vitamin E yang pasti lebih menarik, menyakinkan dan mencatikkan semula kulit wajah yang kusam dan berjerawat serta berminyak.

COSMODERM Tea Tree Oil



Oil Control Facial Cleanser


Oil Control Facial Cleanser Mengeluarkan minyak, kotoran, liang pori yang tidak terkawal dan mengawal jerawat kulit yang cepat mengeringkan jerawat.  Sifat pelbagai faedah memberikan kelegaan pada kulit yang bermasalah.  Non-comedogenic and hypo-allergenic dan sesuai untuk wanuta dan lelaki. 


TTO Refining Oil Control Serum


TTO Refining Oil Control Serum merupakan serum terbaik dan Seri Wangi sangat suka antara kebaikannya. 

> Dapat mengatasi kulit berminyak yang melampau.

> Merawat jerawat dan memudarkan parut-parut pada kulit.

>Menaikkan tona kulit anda dan mencerahkan.

>Bebas daripada pewangi, paraben dan alkohol yang memudaratkan.

> pH serum menyerupai tahap pH kulit anda bagi mengelakkan ketidakseimbangan.

> Kulit menjadi lebih muda, gebu dan licin.



Cara penggunaannya dengan titiskan di kulit wajah dan usap rata seluruh wajah. 




COSMODERM Vitamin E


Cosmoderm Vitamin E Facial Cleansing Foam 


Cosmoderm Vitamin E Facial Cleansing Foam  membersih secara mendalam untuk menghidarkan segala kotoran di kulit wajah, melembab dan menyegarkan kulit. 


Vitamin E Bi Phased Toning Essence 2000 IU


Kulit wajah juga memerlukan Vitamin E. Cosmoderm Vitamin E Bi-Phased Toning Essence 2000 IU adalah toner minyak dan air berkembar yang sempurna yang menenangkan dan melindungi kulit daripada pencemaran UV dan alam sekitar yang berbahaya.  Vitamin E adalah antioksidan yang melindungi kulit dari kerosakan oksidatif dengan melawan radikal bebas.  Ia juga mempunyai manfaat pelembab dan peremajaan kulit yang membantu menguatkan fungsi penghalang kulit.  Ia juga membantu mengimbangkan semula tona kulit yang tidak sekata dan menyeimbangkan mikrobiota kulit. Dan sesuai untuk semua jenis kulit.




Cara pengunaannya selepas menggunakan toner, picit beberapa titis toning essence kemudian sapu fi kulit wajah dan urut perlahan lahan. 





Nak dapatkan Serum dan Vitamin E terbaik ni, bolehlah beli secara online di Cosmoderm website or Shopee official.



Untuk maklumat lanjut layari:


WEBSITE

www.cosmoderm.com.my


FACEBOOK

https://www.facebook.com/Cosmoderm


INSTAGRAM

https://www.instagram.com/cosmoderm


TAG:  #Cosmoderm #TeamofCosmoderm #YouTurnBeauty #ControlAcneDelete #cosmodermskincare #toning #essence #cleanser #beautySkin #normalskin #oilyskin #combinationskin #Skincareproducts

9 ulasan:

  1. I haven't try anything from Cosmoderm yet. But I do read a lot of good reviews about it. Btw, I like the packaging for these products.

    BalasPadam
  2. Nampak packaging Cosmoderm ni bersih je. Simple but nice. Syok juga kalau dapat beli 1 set macam tu. Teringin nak pakai Vitamin E toning essence tu.

    BalasPadam
  3. Rawlins memang teringin nak try yang tea tree tu sebab kulit nampak cam ok dengan tea tree.

    BalasPadam
  4. tak pernah cuba lagi produk cosmoderm ni tapi suka tengok packanging yg green tea ni. cantik warna hijau dia :)

    BalasPadam
  5. tea tree is the best ingredients for sensitive skin and really good for acne person too

    BalasPadam
  6. Cosmoderm ni lama juga dah berada di pasaran. Tak sangka dah ada range baru. Nampak tiub besar tu mesti mudah digunakan utk seisi keluarga. Harga ok tak akak? Rasa nak belikan untuk anak saudara.

    BalasPadam
  7. Produk Cosmo ni paling memang Saya suka Teatree dia laa Kak, sampai sekarang saya pakai pencuci mukanya.. walau ada pencuci lain juga saya pakai.. ni ada baru ni, boleh try yang ni plak..

    BalasPadam
  8. Cosmoderm ni banyak review positif. Harga dia pun mampu milik. Marsha dok guna cosmoderm sekarang ni kak. Best guna

    BalasPadam
  9. Betul kak, nak cantik ni mudah tapi susah. Kena kenal kulit dan produk apa yang sesuai.

    BalasPadam

Thak You For Your Comment