Simpanan Emas dengan Dinar Public Gold satu pelaburan yang menjamin masa depan - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Selasa, 1 Disember 2020

Simpanan Emas dengan Dinar Public Gold satu pelaburan yang menjamin masa depan

 

Peribahasa - Berdikit-dikit nanti menjadi bukit

Maksudnya - Berjimat-cermat membawa kesenangan

Mulai dari sekarang kita mesti bijak dalam menguruskan kewangan  untuk kesenangan keluarga kita kelak, kita harus memikirkan masa depan anak-anak dan keluarga yang tersayang, bukan saja simpanan dalam bentuk wang ringgit tapi juga pelaburan yang tidak merugikan kita. Seri Wangi berpendapatan simpanan dalam bentuk wang ringgit kadang-kala boleh merugikan apabila nilai mata wang ringgit jatuh tapi pelaburan dalam simpanan emas sentiasa stabil dan tidak mempunyai banyak masalah. Betul tak?

Seri Wangi faham keadaan yang kita semua alami dalam situasi Covid 19 ni, pastinya ramai antara kita menghadapi banyak dugaan dan masalah dalam kewangan, entah bila kita akan dapat kembali menjalani hidup normal seperti biasa. Sedih sangat sedih sebabnya ramai yang hilang punca pencarian, masalah kewangan yang paling utama dan diberhentikan kerja serta banyak syarikat-syarikat yang gulung tikar. Maka bila berhadapan dengan keadaan begini barulah kita sedar bahawa betapa perlunya kita menyimpan, menabung atau pun menyimpan emas yang pastinya mendatangkan hasil yang memuaskan dan mendatangkan keuntungan. Jadi ketika susah begini dengan adanya simpanan emas ianya menjadi penyelamat kita dalam perbelanjaan harian. 

Tak kiralah berapa sen pun kita menyimpan dalam tabung, lama-lama penuhlah tabung tu dan boleh kita membeli emas yang tinggi nilainya, tak rugi pun kita menyimpan emas ni, bila rasa sesak kita boleh jual ataupun gadai di Ah Rahnu. 


DINAR PUBLIC GOLD


Mungkin ada antara korang yang belum tau bentuk dinar emas. Ini dia rupa 5 Dinar terbaru keluaran Public Gold. Nampak jer kecil dan comel gitu.....tapi beratnya kekal sama, 21.25 gram sejak zaman Rasulullah lagi. 1 Dinar bersamaan dengan 4.25gram. Harga sekarang jika ditukar kepada duit kita sekitar RM5,625++.

Bagi mereka yang rasa susah nak menyimpan duit, tiap kali duit ada di tangan sudah pasti korang otak korang rasa nak beli itu ini kan? Haaaa.....samalah dengan Seri Wangi.....kalau bawak RM100 memang langsainya. Jadi Seri Wangi nasihatkan ada baiknya menyimpan dengan cara beli emas. Sekaligus ianya jadi pelaburan untuk masa hadapan.

Emas ni harganya stabil. Walaupun ada masa harga emas rendah, namun ia tak kan merugikan mereka yang menyimpan emas. Harganya akan kembali normal dan kembali menaik. Orang tua-tua kita dulu memang suka menyimpan emas.

Tak ada modal nak beli emas? No problem.....korang boleh jer mula dengan simpanan emas yang sedikit. Cukup dengan RM100, korang dah boleh mula buka akaun emas dengan Public Gold. Mereka ada sediakan bermacam-macam pakej untuk memudahkan orang ramai yang baru nak bermula.

Jika ada kemampuan lebih, ambil sedikit dari gaji dan terus beli satu gram setiap bulan pun dah okay....tutup mata kata orang. Harga sekarang sekitar RM270/gram (ikut turun naik emas). Dalam tempoh setahun, setidaknya kita sudah ada 12gram emas bersamaan RM3240 Itu nilai secara kasar, belum dikira harga emas yang semakin naik kan?

Simpanan ini juga boleh digunakan untuk bayar deposit rumah, modal berniaga, maskawin bagi yang akan kawin dan bermacam lagi. Memang untungkan? Nak seribu daya, tak nak seribu daleh!

Sebenarnya ada banyak lagi kebaikan dan manfaat dari menyimpan emas. Itu semua korang boleh belajar dan tanya sendiri dengan Puan Arifah Yanez Yacob. Beliau merupakan Master Dealer Aktif dan Local Speaker Public Gold.



Secara rasminya Public Gold telah menerima pengesahan patuh Syariah dari Penasihat Syariah yang dilantik iaitu Amanie Advisors Sdn. Bhd. bagi 3 produk iaitu :

1. Belian biasa dengan bayaran penuh (Outright Purchase).

2. Belian biasa dengan bayaran berperingkat (Easy Payment Purchase EPP).

3. Jualan balik (Buy Back).

Suka untuk saya menulis sesuatu berkaitan 3 produk di atas khususnya untuk warga Public Gold (kakitangan, dealer dan pelanggan) dan juga masyarakat Malaysia secara amnya agar semua orang boleh memahami pengesahan Syariah ini dan bercakap dalam bahasa yang sama.

Semua orang sedia maklum bahawa antara syarat asas bagi urusan jual beli emas ialah emas dan bayaran mesti bertukar secara LANI (spot) ketika MAJLIS AKAD. Sebarang penangguhan salah satu daripadanya akan mencetus isu riba (tidak patuh Syariah).

Tidak sukar sebenarnya untuk mengesan sesuatu urusniaga jual beli emas itu ada mengandungi unsur penangguhan atau tidak. Tetapi isu yang lebih penting sebenarnya ialah; bila dan di mana sebenarnya berlakunya akad jual beli emas supaya dapat dipastikan sebarang bentuk penangguhan itu tidak berlaku.


Untuk menjawab persoalan ini, kita memerlukan situasi yang khusus seperti 3 produk di atas kerana sesuatu hukum hakam agama itu bergantung kepada situasi dan kes tertentu serta sudut pandang bagaimana kita melihat sesuatu urusniaga itu dijalankan.


BELIAN BIASA DENGAN BAYARAN PENUH.

Proses utama dalam produk ini ialah :

1. Kunci harga: Ketika ini akad belum berlaku. Ia hanyalah janji pembeli untuk membeli emas tertentu pada harga tertentu.

2. Pembayaran: Ketika ini juga akad belum berlaku. Ia hanyalah bayaran deposit keselamatan (security deposit) sebagai menandakan komitmen pembeli terhadap urusniaga tersebut.

3. Pengambilan emas: Ketika ini barulah berlaku akad jual beli. Emas akan bertukar dengan bayaran (yang pada awalnya hanya sekadar deposit keselamatan) secara lani. Jadi tiada lagi isu penangguhan dalam jual beli emas.



BELIAN BIASA DENGAN BAYARAN SECARA BERPERINGKAT.

Proses utama dalam produk ini ialah :

1. Kunci harga: Ketika ini akad belum berlaku. Ia hanyalah janji pembeli untuk membeli emas tertentu pada harga tertentu.

2. Pembayaran secara berperingkat: Ketika ini juga akad belum berlaku dan emas kekal menjadi milik Public Gold. Ia hanyalah bayaran deposit keselamatan (security deposit) sebagai menandakan komitmen pembeli terhadap urusniaga tersebut.

3. Pengambilan emas: Emas hanya boleh diambil apabila selesai semua proses pembayaran. Ketika ini barulah berlaku akad jual beli. Emas akan bertukar dengan bayaran berperingkat (yang pada awalnya hanya sekadar deposit keselamatan) secara lani. Jadi tiada lagi isu penangguhan dalam jual beli emas.


JUALAN BALIK.

Proses utama dalam produk ini ialah :

1. Kunci harga: Ketika ini akad belum berlaku. Ia hanyalah janji pembeli untuk menjual emas tertentu pada harga tertentu.

2. Penyerahan emas: Ketika ini juga akad belum berlaku. Ia hanyalah penyerahan deposit keselamatan (security deposit) dalam bentuk emas sebagai menandakan komitmen penjual terhadap urusniaga tersebut.

3. Pembayaran melalui pindahan wang ke akaun: Ketika ini barulah berlaku akad jual beli. Bayaran akan bertukar dengan emas (yang pada awalnya hanya sekadar deposit keselamatan) secara lani. Jadi tiada lagi isu penangguhan dalam jual beli emas ini.


Untuk maklumat lanjut berkaitan dengan Dinar Public Gold bolelah menghubungi:

TeL: www.wasap.my/0133997980/sayanaksimpanemas

Bagi yang nak baca tentang ilmu, update dan perkara berkaitan tentang emas boleh masuk channel telegram beliau.

Telegram : http://telegram.me/makcikpublicgold

More Info:


26 ulasan:

  1. salah satu cara pelaburan yang sah dan patuh shariah. Saya pun duk fikir nak buat pelaburan emas yang macamana untuk dapat pulangan berbaloi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye betul ajumohit... Jika ada duit lebih atau simpanan dah melebihi 6 bln gaji... Boleh la alih kpd emas... Hg sekarang pun tgh cantik utk mula menyimpan Dinar atau gold bar.. Watsapp saya ye.. Sy blh bantu dpt kan emas yg murah mudah dan selamat.. 0133997980

      Padam
  2. I always wanted to invest in gold. But never had the opportunity before. This one looks good. Will consider.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi Kayathre, now is a good time to buy gold.. Price not so high... Highest price in 2020 RM304.. Today only RM265.. If you want to have gold bar or Dinar that easy to liquid whenever you need money... Watsapp me ya... 0133997980

      Padam
  3. Sekarang ni belian emas antara top sales kannn walaupun harga tengah tinggi. Memasing dah celik tahu nilai emas yang tak pernah susut. Nak buat simpanan emas jugak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalam Puan Nina Mirza... Sekarang hg emas tak tinggi sgt dah... Dh turun sikit nak kasi kita peluang buat simpanan atau tambah simpanan.. 👍.. Kalau Puan berminat nak mula mendapatkan Dinar atau gold bar yang murah mudah dan selamat... Watsapp sy ye... 0133997980

      Padam
  4. Memang bagus kita melabur emas ni, untuk bekalan hari tua. Baca kat Malay Mail semalam, harga emas turun sejak ada ura2 vaksin Covid ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye betul.harga sekarang dikira rendah.. Sesuai sgt nak tambah simpanan Dinar atau god bar... Just to be ready. Ekonomi dunia nak reset nie.. Nilai RM sgt rapuh... Watsapp sy ye jika nk dptkn Dinar atau gold bar yg murah mudah selamat... 0133997980 Senang nak arrahnu.. Senang nk jual..

      Padam
  5. Saya pun tengah tanam niat nak beli Dinar ni, tengah survey terbaiklah Akak kongsikan info ni.. Dpt juga sy ilmu

    BalasPadam
    Balasan
    1. MashaAllah.. Niat yg baik... Dinar dan gold bar public gold sgt murah mudah dan selamat.. Senang nk arrahnu atau jual.. Beli Dinar blh byr 4x... 1 Dinar = 4.25g..kalau byr 4x sebulan dlm rm200++ watsapp sy eh 0133997980

      Padam
  6. Kak saya baru niat nak buat pelaburan gini.. tunggu nak jumpa kawan lebih lanjut.. alhamdulilah kita mulakan awal sebelum terlambat kann..

    BalasPadam
    Balasan
    1. MashaAllah.. Good timing... Jemput ke telegram channel sy utk perkongsian ilmu emas dan offer2 Public Gold...

      Padam
  7. Wow dah banyk ke Seri Wangi beli dinar emas tu ... bole gak buat aguk untuk rantai dan dijadikan hadiah kod cucu kan... mrk bole simpan dan pakai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dinar mmg sesuai simpanan atau hadiah utk especially utk cucu...jika Puan nk dptkn Dinar yg murah mudah selamat yg penting cara pembelian patuh shariah... Watsap saya ye 0133997980

      Padam
  8. Baca ni baru ingat balik ada account Public Gold buka time awal2 masuk kerja dulu... Kena start balik la kumpul sikit2 kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye betul... Tahniah kerana sudah ada acct.. Blh gunakan acct yg sama utk beli Dinar...Dinar yg di tunjukkan tue.. Dinar baru Public Gold...

      Padam
  9. this is such an interesting investment option. will check it out. Thanks for sharing this! :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agreed... Besides Dinar we also have gold bar taifook in Public Gold (PG) ... PG gold is easy to liquid to get money.. Watsapp me do more info ya.. 0133997980

      Padam
  10. Memang bagus pelaburan emas ini sekiranya menyimpan secara konsisten. Dalam jangka masa panjang emas ni boleh digunakan dalam waktu terdesak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul... Bagi yang mungkin tiada simpanan lagi.. Boleh saje mula menyimpan RM100 setiap bulan atau setiap hari di account GAP Public Gold...

      Padam
  11. Haaa bagus pelaburan macam ni. Memang terjamin kan..sikit2 lama2 jadi bukit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul
      .. At least ada duit yg selamat dr dibelanjakan sembrono... Dinar nie blh dibyr secara ansuran 4x...sekiranya Cik Min nk tau lebih lanjut... Watsap saya ye 0133997980

      Padam
  12. Memang bagus simpan emas ni.. iena pun simpan emas public gold..tapi yang GAP tu je la..Belum sampai tahap dinar ni lagi :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. MashaAllah... Good2... Simpan konsisten dlm GAP.. Cukup 6 gram... Blh keluar 1 Dinar fizikal...

      Padam
  13. Wow bestnya. Baru tahu skng nilai emas tu berharga sgt utk kumpul. Boleh la suh alip belikan hahhaha

    BalasPadam
  14. Betul... Best sgt Puan.. 1 Dinar nie zaman Rasulullah blh beli sekor kambing... Sekarang pun blh beli sekor kambing... So kuasa beli kita maintain zaman berzaman... Sgt sesuai utk simpanan buat anak2.. Kalau Puan nak beli 1 Dinar sbg permulaan watsapp sy ye 0133997980... 1 Dinar sekarang dlm RM1133... Blh byr 4x..😊

    BalasPadam

Thak You For Your Comment