Menitikberatkan Kebersihan Rumah Dengan Kleenso Kills Gems Disinfectant Untuk Menghidari Dari Kuman - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Jumaat, 12 Jun 2020

Menitikberatkan Kebersihan Rumah Dengan Kleenso Kills Gems Disinfectant Untuk Menghidari Dari Kuman




Umum sedia maklum satu dunia kini masih berperang dengan Covid 19 yang hingga kini belum reda lagi walaupun Malaysia kini menarik nafas lega kerana dapat mengurangkan genjala Covid 19. Keutamaan kejayaan ini adalah kerana mengikut langkah-langkah menjaga kesihatan dan kebersihan walaupun ke mana sahaja kita berada baik di luar rumah, mahupun di dalam rumah.

Walaupun kita berada di rumah kebersihan adalah paling utama perlu dititikberatkan agar kesihatan seisi rumah terjamin dan bebas dari kuman. Dan ingat kuman sememangnya tidak kelihatan di mata jadi sentiasalah pastikan seluruh rumah sentiasa bersih terutamanya jika ada kanak-kanak di rumah. Bagaimana kita mahu menjaga rumah kita sentiasa bersih dan bebas dari kuman?

My answer is...dengan menggunakan produk Kleenso Kills Germs Disinfectant. Terdapat 2 saiz botol Kleenso Kills Germs Disinfectant iaitu 500ml (RM18) dan 4 liter (RM74). Botol Kleenso Kills Germs Disinfectant 500ml  disertakan sekali dengan spray nozzle untuk memudahkan kita menggunakannya. Cara penggunannya pun mudah di mana kita hanya perlu spray di permukaan yang diperlukan dan lap/bersihkan permukaan tersebut dengan kain pengelap selepas di spray selama 10 minit. Senangkan....spray sana....spray sini...untuk kebersihan rumah kita.



Kleenso Kills Germs Disinfectant diformulasikan 99% untuk membunuh kuman dan dibangunkan dengan menggunakan pH neutral compounds di mana ianya sesuai digunakan di permukaan dapur dan meja makan. Pastinya dengan menggunakan Kleenso Kills Germs Disinfectant dapat memberi hasil terbaik kebersihan rumah dan bebas daru kuman.



Kleenso Kills Germs Disinfectant menggunakan bahan aktif Benzalkonium Chloride, bahan kimia yang terbukti berkesan di dalam menghapuskan bakteria seperti E. Coli, Salmonella dan Listeria dan juga virus termasuk demam campak, influenza dan rabies. Kleenso Kills Germs Disinfectant tidak mengandungi sebarang alkohol dan selamat digunakan untuk tujuan penggunaan harian dan umum dengan harga yang berpatutuan. 

Cara Penggunaan Kleenso Kills Germs Disinfectant


Terdapat beberapa cara menggunakan Kleenso Kills Germs Disinfectant secara berkesan:

Pembersihan Umum  -  Cara guna  Kleenso Kills Germs Disinfectant ialah spray di permukaan tempat-tempat yang hendak dibersihkan, biarkan seketika kemudian lap permukaan tersebut dengan kain/span lembab. Elakkan spray di permukaan varnis, aluminum dan vinyl lembut serta ingin digunakan pada permukaan cat, perlulah diuji dahulu di permukaan bahagian kecil permukaan cat.

Untuk Permukaan Yang Berkaitan Dengan Makanan -  Spray pada permukaan yang perlu dibersihkan dengan menggunakan kain/span kemudian bilas dengan air bersih.

Lantai -  Masukkan 1 cawan Kleenso Kills Germs Disinfectant ke dalam baldi berisi 4 liter air kemudian boleh mop lantai rumah.

Tandas  -  Masukkan 1/2 cawan Kleenso Kills Germs Disinfectant ke dalam toilet bowl kemudian berus kawasan tersebut sebelum diflush serta bolehlah spray toilet bowl dan bersihkan.

Untuk Menghilangkan Item Berasaskan Pakaian - Tuangkan 2 penutup Kleenso Kills Germs Disinfectant ke dalam baldi berisi 2 liter air kemudian rendamkan kain/pakaian tersebut selama 3 minit. Selepas itu bilas dengan air dan biarkan kering.

Kleenso Online Store

 Kleenso Online Store  -  Tentu korang nak tau macam mana nak dapatkan produk  Kleenso Kills Germs Disinfectant and lain-lain produk Kleenso iaitu di Kleenso Online Store seperti Parkson, Mr DIY, TF Mart dan Family Store dan juga seperti;

Kleenso Online Store

Website:

Facebook

YOUTUBE


More info: keep your home safe clean with kleenso


Tag:  #kleenso    #KleensoKillsGermsDisinfectant  #kleensocleaningsolution

14 ulasan:

  1. Ehhh... Kita pun pakai Kleenso ni... Memang bagus...

    BalasPadam
  2. I read about Kleenso from other bloggers’ blog. The product sounds good. Thank you for sharing your review on this product.

    BalasPadam
  3. Ramai kata best dan harga berbaloi. Ada rezeki nak try jugak tapi kena perabiskan dulu stok lama. Hehhee

    BalasPadam
  4. Ini antara produk yang perlu ada di setiap rumah apa tah lagi pada masa dilanda COVID-19 ini.

    BalasPadam
  5. Suka yang jenis spray macam ni sebab senang nak guna and spray dekat barang barang

    BalasPadam
  6. Bagus juga kan ada spray macam ni. Senang je sembur mana mana nak. Jimat tak panggil specialists buatkan.

    BalasPadam
  7. Saya pun ada Kak, beli 2 botol kat DIY, banyak guna dekat dapur aje cuci selepas masak...bagus sangat...ingat nak beli dan simpan bebanyak kat rumah...

    BalasPadam
  8. Ramai yang rekomen Kleenso ni so nak kena try gak la sebab produk pencuci ini memang perlu dalam simpanan bagi kebersihan.

    BalasPadam
  9. Saya pun guna Kleenso... memang terbaiklah hasilnya... tak cari lain dah... hehehehe... satu kat kereta, satu bawak pergi office, satu lagi kat rumah...

    BalasPadam
  10. Ramai yg review produk ni semuanya berpuas hatin sangat praktikal katanya

    BalasPadam
  11. bagus ni.

    size yg senang di bawa kemana mana dan senang digunadigunakan, sembur shj..

    BalasPadam
  12. nampak gayanya produk ni memang patut ada dirumah. nk kena cari lah lepas ni

    BalasPadam
  13. Wahhh boleh guna untuk pakaian juga ye... product ni saya ada nampak selalu ni... tapi tak pernah beli pun... So lepas ni boleh lah beli. Thanks kak cerita dalam blog...

    BalasPadam
  14. I m using this to sanitize my house and car also, its so convenient and safe to use.

    BalasPadam

Thak You For Your Comment