Produk Bakeri AEON BiG Terima SIJIL Halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).AEON BiG Terus Pacu Usaha Bawa Produk Halal Kepada Pelanggan - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Jumaat, 23 September 2022

Produk Bakeri AEON BiG Terima SIJIL Halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).AEON BiG Terus Pacu Usaha Bawa Produk Halal Kepada Pelanggan

 


Assalammualaikum semua, 

Kini pengunjung AEON BiG (Malaysia) Sdn. Bhd. (AEON BiG) bolehlah menarik nafas lega, AEON BiG memberikan keselesaan pengunjung khasnya yang beragama Islam apabila produk bakeri LaBoheme di pasar raya besar tersebut menerima Sijil Pengesahan Halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Penyerahan sijil halal telah dilakukan oleh Tuan Bukhari bin Md Akhir, Pengarah B ahagian Pengurusan Halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) kepada Sheikh Farouk Sheikh Mohamed, Pengarah Urusan AEON BiG di sebuah majlis yang diadakan di AEON BiG Wangsa Maju, Kuala Lumpur. Majlis tersebut juga disaksikan oleh pegawai jemputan dari JAKIM dan dihadiri juga oleh Datuk Iskandar Sarudin, Pengarah AEON BiG serta Dr. Kasuma Satria Mat Jadi selaku Pengerusi Jawatankuasa Dalaman Halal AEON BiG.


Menurut Sheikh Farouk, “AEON BiG berasa amat bersyukur kerana usaha kami untuk mendapatkan pengiktirafan halal oleh JAKIM ini dapat dilaksanakan dengan sempurna. Terima kasih juga kami ucapkan kepada pihak JAKIM atas kerjasama yang diberikan selama ini. Usaha ini juga tidak akan berhasil tanpa kerjasama dan bantuan yang diberikan oleh semua warga kerja yang terlibat,”

“Kami amat menitik beratkan kebersihan dan mutu produk makanan yang dijual di pasar raya besar kami. Ianya termasuk juga mendapatkan pengiktirafan Halal oleh JAKIM di mana pelanggan kami yang beragama Islam khasnya tidak akan merasa was-was,”


La Boheme merupakan produk bakeri AEON yang boleh didapati di AEON BiG dan juga di pasar raya AEON yang lain. Ia menawarkan pelbagai produk bakeri segar yang dibuat setiap hari termasuk pastri dan puding. Pelbagai inovasi juga dilakukan terhadap produk-produk yang dijual bagi memberi variasi kepada pelanggan.







“Bagi mendapatkan sijil pengiktirafan ini secara rasmi, setiap perincian harus ditelliti untuk memastikan setiap produk yang dihasilkan menggunakan bahan mentah yang halal, berkualiti dan selamat.” ujar beliau lagi.


Majlis ini juga turut menyediakan pameran dan jualan serta acara perkongsian maklumat (pocket talk) berkenaan pensijilan halal JAKIM.

Selain pengiktirafan yang diterima ini, AEON BiG juga sentiasa memacu perniagaannya dengan membantu pengusaha-pengusaha kecil sederhana (PKS) memasarkan produk halal mereka melalui 21 cawangannya di seluruh negara. Baru-baru ini AEON BiG telah bekerjasama dengan syarikat pengeluar minuman berjenama BubblesO2 untuk memasarkan produk terbaharu mereka di semua cawangan pasar raya besar AEON BiG di seluruh negara. Kerjasama ini telah dimetrai sempena Pameran Halal Antarabangsa Malaysia 2022 (MIHAS 2022) yang berlangsung di MITEC, Kuala Lumpur baru-baru ini.




Bagi memperkasakan lagi usaha memasarkan barangan halal serta memberi tambah nilai kepada pelanggannya, AEON BiG juga terlibat dalam pelbagai program bersama pihak kementerian. Antaranya kerjasama dengan Kementerian Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) dalam memperkenalkan Program Jualan Keluarga Malaysia (PJKM) dan Kempen Beli Barangan Malaysia (KBBM)








Untuk keterangan lanjut layari

  WEBSITE


FACEBOOK






#LaBoheme #AEONBiG #HalalJAKIM

#aeongroupmalaysia #halalfood #halalbakery






7 ulasan:

  1. Dah sah halal nie, makin rajin la membeli barangan kat bakery di AEON. Tahniah AEON

    BalasPadam
  2. wahh, finally dapat pun sijil Halal. Suka juga dengan pastries yang deorng jual, and harga pun murah.

    BalasPadam
  3. roti aeon ni memang favourite. kalau masuk aeon wajibbb beli. roti lembut harga reasonable

    BalasPadam
  4. Congratulation to LaBoheme! Wahhh hard work pay off la ni, lebih yakin untuk consume products from them kan lepas ni! 👍🏻

    BalasPadam
  5. Wahh makcun pon ada produk kat aeon yem alhamdulillah fafa mmg suka beli roti kat aeonm n lagi satu shusi ;)

    BalasPadam
  6. Akak, selama hari ni tak Halal ke? Bertahun saya beli roti di La Boheme ni. AEON atau AEON BiG kan sama. So dia orang apply pensijilan Halal untuk AEON BiG la eh? Ingatkan sijil halal tu apply untuk La Boheme je dah cukup. Pasaraya pun kena ada.

    BalasPadam
  7. Selama ni mungkin dlm proses dptkan Sijil Halal,

    BalasPadam

Thak You For Your Comment