PROMOSI HEBAT KEMPEN JAKEL BARULAH RAYA DI JAKEL SHAH ALAM - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Khamis, 24 Mei 2018

PROMOSI HEBAT KEMPEN JAKEL BARULAH RAYA DI JAKEL SHAH ALAM



INGAT RAYA, INGAT JAKEL

Bila tiba bulan Ramadan pastinya kaum-kaum ibulah yang paling sibuk memikirkan persiapan Hari Raya. Peningkan nak cari baju-baju untuk familykan? Jangan nak pening-pening kepala jom kita bershopping baju raya di Jakel Shah Alam. Ingat Kain, Ingat Jakel kan? Seri Wangi berkesempatan ke Majlis Sembang Santai Jakel Barulah Raya bersama selebriti Duta Raya tahun ni iaitu Nabil Ahmad, Awal Ashaari, Scha Al Yahya & Lara Alana (Schawalara), Hanis Zalikha, Hairul Azreen & Yusuf Iskandar, Harith Iskandar dan paling disayangi oleh kanak-kanak UPIN & IPIN.

JAKEL BARULAH RAYA DI SHAH ALAM
1000 BAJU MELAYU PERCUMA UNTUK PELANGGAN
TERAWAL DAN ADA LELONGAN
SEHINGGA 85% DISKAUN

Destinasi ke 2 untuk Jakel Barulah Raya tahun ni adalah di Wisma Jakel Shah Alam. Kempen tahun ni  Jakel Barulah Raya adalah satu promosi Jakel bagi memasarkan koleksi pakaian raya di antara Duta Raya bersama para pelangganya. Melihatkan keadaan ekonomi yang kurang rancak, maka ramai pelanggan kini lebih bijak dan selesa memilih koleksi pakaian mampu milik namun masih mengekalkan elemen eksklusif. Oleh itu pusat gedung tekstil terkemuka tanah air Jakel mengambil inisiatif dengan berperanan sebagai "one stop centre" untuk memudahkan pelanggan bagi mendapatkan pakaian raya berkenama pelbagai selebriti di bawah satu bumbung. Ianya adalah salah satu konsep berbelanja di Jakel dengan merasai sense of belogging ketika berbelanja bersama Jakel.

  
Kesemua koleksi produk yang dikeluarkan oleh Jakel mementingkan elemen-elemen utama antaranya pemilihan fabrik berkualiti tinggi, permainan warna ang bersuaian dan perincian rekaan secara kemas dan rapi bagi menyerlahkan lagi personaliti si pemakai agar kelihatan bergaya dan fashionable.

JAKEL BARULAH RAYA

Lelong time

Majlis bertemu pelanggan Jakel dimeriahkan lagi dengan sesi lelongan jualan 'Happy Hour' untuk koleksi pakaian raya dengan harga runtuh untuk pelanggan Jakel Shah Alam dan juga kempen tersebut memberi 1000 percuma baju melayu kepada pelanggan terawal, di samping itu pelanggan bagi pelanggan yang membeli baju melayu akan menerima kain ela bercorak dengan percuma.




KAIN SAMPING BENANG


Pada tahun ini Jakel menampilkan Kain Samping Benang memandangkan baju melayu berkain samping songket sudah biasa dipakai menjelang hari lebaran, maka tahun ini Jakel menampilkan sesuatu yang unit dan memberi kelainan untuk menyerlahkan lagi ketampanan si pemakai di musim perayaan berkait dengan arus moden klasik dan tradisional dengan menghasilkan Kain Samping Benang, memenuhi citarasa para pelanggannya kerana ianya boleh dipakai sepanjang masa dan selesa. Pemilihan Kain Samping Benang ini adalah bertujuan para pelanggannya boleh menggayakan untuk semua majlis pada bila-bila masa selain untuk dipakai di hari raya.

KOLEKSI BAJU MELAYU



KOLEKSI BAJU NELAYU AARON AZIZ -  Ianya dirka khas dan khusus dengan memberikan kekemasan pada leher, poket dan keselesaan. Keistimewaan Koleksi AAron Aziz adalah koleksi yang sememang berbeza dari segi penggunaan fabrik dan warna. Rekaan terbaru 2018 direka daripada pelbagai jenis fabrik serta warna yang pelbagai. Antara warna-warna yang dijangkakan bakal menjadi pilihan tahun ini adalah warna hijau burung merak ataupun dikenali dengan warna teal green.




BAJU MELAYU NABIL AHMAD berkonsepkan moden kentomporari yang menekankan kekemasan pada leher dan poket termasuk slim-fit yang digemari ramai. Baju-baju ini ditawarkan dengan harga berbeza mengikut pada rekaan dan kualiti. Koleksi Nabil Ahmad ini sebagai koleksi bernilaidengan variasi pilihan warna yang bolih dipilih. Koleksi Nabil Ahmad yang bakal mendapat perhatian pada tahun ini adalah warna maroon atau merah hati.



BAJU MELAYU AWAL ASHAARI pula berpotongan moden kotemporari dan mempunyai Label AA pada bahagian poket hadapan baju memberi penampilan sesi segak dan bergaya. Pada tahun ini, Koleksi Awal Ashaari lebih menfokuskan kepada warna dan kualiti kain untuk menampilkan ketampanan dan keyakinan, serta bergaya kepada si pemakainya. Tahun ini koleksi baju melayu Awal Ashaari  yang bakal mendapat sambutan adalah warna Navy Blue. 





BAJU MELAYU HARITH ISKANDER Jakel turut mengekalkan produk baju melayu "Plus Size" bagi mereka yang bersaiz comel di bawah label Baju Melayu Harith Iskander  untuk membantu mereka yang berbadan comel mendapat koleksi baju melayu dan selesa dengan warna yang mendapat sambutan hangat pada tahun ini adalah Yellow Buttercup.

Harga koleksi baju melayu yang ditawarkan amat berpatutan serendah RM89 dan lebih menarik lagi, pelanggan akan diberikan percuma sehelai samping beserta butang baju melayu dengan setiap pembelian sepasang baju melayu. Ini adalah untuk memudahkan pelanggannya memperolehi set lengkap baju melayu. 





KOLEKSI KURTA


KOLEKSI KURTA di bawah jenama Hairul Azreen dihasilksn adalah berkualiti kerana ianya mementingkan keselsaan bila dipakai. Ianya juga dijahit dengan menggunakan fabrik cotton berkualiti di samping mempunyai kekemasan pada potongan leher dan di belakang bahu. Kurta ini turut dilengkapi dengan detailing poket dan butang pada sisi lengan. Jakel Barulah Raya keluaran Koleksi Kurta juga berkonsepkan mesra wuduk di mana bahagian lengan boleh dilipat dengan mudah dan setiap kurta yang dihasilkan mempunyai vvariasi pelbagai design dan terdapa lebih daripada puluhan warna bagi setiap rekaan Kurta.


KOLEKSI BAJU KURUNG


Koleksi Baju Kurung Aida Jebat pada Jakel masih mengekalkan pengeluaran Koleksi Baju Kurung di bawah label Aida Jebat yang berkonsepkan kurung moden, bersesuaian dengan citarasa terkini wanita terutamanya para gadis dan wanita berjaya yang inginkan penampilan ceria dan segar di musim lebaran. Koleksi ini turut memberikan sentuhan ekslusif pada setiap rekaan daripada peringkat remaja hingga dewasa. Setiap keluaran Ayda Jebat tahun ini lebih bersifat modengan pilihan warna menarik dan motif corak printed terkini.




KOLEKSI KANAK-KANAK



Koleksi Baju Melayu Upin & Ipin pakaian kanak-kanak masih dikekalkan dengan Label Upi & Ipin. Walau bagaimanapun ianya diolah kepada rekaan baharu bersesuaian dengan masa kini. Koleksi Baju Melayu Upin & Ipin yang dijual turut diberi percuma kain samping dan butang baju melayu.



Koleksi Baju Lara Alana dan Yusuf Iskandar - Jakel  turut memberikan keistimewaan kepada sikecil agar tidak terlepas bergaya di Aidilfitri bersama kelurga dengan meneruskan pengeluaran produk koleksi pakaian kanak-kanak di bawah Label Lara Alana dan Yusuf Iskandar.





KOLEKSI RAYA BERKONSEPKAN KEKELUARGAAN

Jakel pada tahun ini tampil mengeluarkan koleksi raya bercirikan kekeluargaan dimana ianya direka khas dengan design dan warna sedondon, mewujudkan sesuana riang di hari raya bersama keluarga tersayang. Jakel menghasilkan rekaan dengan mengeluarkan produk bercirikan warna-warna ceria.

Koleksi Schawalara

SCHA AL-YAHYA

Fabrik yang digunakan adalah berkualiti untuk memberikan keselesaan kepada pemakai terutama golongan ibu yang mempunyai anak kecil. Baju-baju ini ditawarkan dengan harga yang berbeza-beza bergantung pada rekaan dan design. Ini kerana Jakel mempunyai beberapa kumpulan sasaran dan ingin menjadikan Koleksi Scha Al-Yahya sebagai Koleksi pilihan mampu milik.


Baju kurung Scha Al-Yahya diperkemaskan dengan beberapa jenis detailing seperti jahitan manik, perincian beaded dan lace dan permainan dari segi pemotongan, ianya bertujuan untuk menampakkan koleksi lebih menarik dan kesemua baju scha Al-Yahya didatangi dalam pelbagai saiz bermula dari saiz XS ke 5XL.

AWAL ASHAARI 

Koleksi pakaian raya Baju Melayu di bawah Label Awal Ashaari direka khas dan khusus dengan mengetengahkan kekemasan pada leher,  poket dan motif warna. Di samping itu ianya mempunyai potongan moden tanpa pesak seperti kebiasaan baju melayu dan digayakan bersama samping benang. Harga yang ditawarkan amat berpatutan dan juga pelanggan akan diberikan kain samping percuma berserta butang baju melayu.


Rekaan ini juga diperbuat daripada material kain yang berkualiti untuk memberikan keselesaan kepada pemakai, selain mempunyai jahitan yang kemas, ianya juga mempunyai kekemasa pada bahagian bahu dan kedudukan poket yang terletak cantik.

KOLEKSI LARA ALANA

Koleksi si kecil Lara Alana sebagai Duta Barulah Raya Jakel tahun ini bagi mempromosikan produk Baju Kurung Kanak-Kanak Perempuan yang berkonsepkan kekeluargaan. Populariti si kecil Lana Alana di laman social dengan fesyennya yang seringkali mendapat sambutan hangat dan perhatian di laman media social dilihat mampu menarik minat anak kecil tampil comel seperti Lara Alana.

Koleksi Lana Alana direka khas dengan menggunakan jenis fabrik lembut dan bersesuaian dengan kulit kanak-kanak dan rekaan kali ini dihiasi dengan butiran beads dan lace. 

KOLEKSI HANIS, HAIRUL, YUSUF



KOLEKSI HANIS ZALIKHA

Setiap rekaan yang dihasilkan oleh jenama ini pasti akan memberi kepuasan yang maksima kepada peminat Hanis untuk beraya bersama koleksi Hanis. Jakel mengekalkan konsep versatile dan classy dan setiap rekaan mempunyai pilihan warna yang berbeza. Penggunaan fabrik sangat selesa dan setiap design dijahit kemas serta dilengkapi butiran beads tampak lebih eksklusif. Keluaran ini juga menyediakan koleksi dengan harga berpatutan dan mampu milik.



KOLEKSI HAIRUL AZREEN

Koleksi Kurta Hairul Azreen diperbuat daripada fabrik cotton bersesuaian dengan keadaan cuaca di negara kita dan setiap rekaan ini juga mempunyai detail poket di bahagian sisi tepi baju bagi memberikan sedikit unsur klasik bagi si pemakai dapat menyimpan barangan peribadi. Selain daripada itu kurta ini juga bermotifkan mesea wuduk di mana bahagian lengan mudah untuk dilipat.





KOLEKSI YUSUF ISKANDAR

Keceriaan lebaran tahun ini diserikan dengan Koleksi pakaian daripada sikecil Yusuf Iskandar yang bercirikan kasual.  Koleksi Kurta Yusuf adalah bermotifkan potongan leher "Round Neck" dan berkolar. Penggunaan fabrik cotton koleksi Yusuf Iskandar adalah yang bermutu tinggi agar sesuai dengan semua kulit kanak-kanak.




PEMBAYARAN APLIKASI BOOST

Sempena musim perayaan pihak Jakel turut menjalankan kerjasama dengan pihak Boost di mana Boost merupakan Aplikasi Muat Naik dalam telefon Pintar untuk memudahkan pelangganmembuat bayaran secara online dan para pelanggan Jakel bolehlah membuat transaksi bayaran secara cashless di samping mendapat mata ganjaran setiap kali pembayaran transaksi dilakukan.

Untuk Maklumat Lanjut 




Alamat

Jakel Shah Alam
27,29,31,33 & 35
Jalan Plumbum S7/S
Seksyen 7, 40000 Shah Alam

No Tel:  03-55108976


6 ulasan:

  1. Saya suka shopping kat Jakel ni tapi kita tak suka datang waktu hari cuti memang penuh sesak kita akan datang malam hehehe time tu tak ramai orang wakakakka nice koleksi Jakel tahun ni..

    BalasPadam
  2. I had no idea Jakel carries such huge collection of Raya clothing for the whole family. I will definitely share this new found knowledge with my Malay friends! And to have a promotion during this time is the best!

    BalasPadam
  3. Wow, the collection all cantik cantik la. I am tempted buy some baju melayu for this coming raya also.

    BalasPadam
  4. Tiap2 tahun nak raya, jakel ni la yang jadi tumpuan orang ramai. Senang, banyak choice kat jakel. Koleksi raya jakel tahun ni not bad jugak design dia

    BalasPadam
  5. Tahun ni tak sempat nak berebut-rebut di Jakel yang selalu buat Happy Hour tu.. hehehe.. baju-baju kali ni nampak lagi lawa.. alahai.. Tapi TB tak larat nak bersesak-sesak.. ramai sangat orang kat sana.. kan

    BalasPadam
  6. Lately my social media full of this Jakel stories. This mean Raya is coming soon...
    Wish all my Muslim friends happy shopping and get what you want....

    BalasPadam

Thak You For Your Comment