ORDER BARANG DI LAZADA APP DAN BAYAR DI 7-ELEVEN DENGAN MOLPay CASH - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Jumaat, 12 Mei 2017

ORDER BARANG DI LAZADA APP DAN BAYAR DI 7-ELEVEN DENGAN MOLPay CASH

Salam Sayang-Sayang semua,


Sekarang ni Seri Wangi rasa semua orang suka bershopping di Lazada Malaysia sama juga Seri Wangi dan anak-anak. Tapi sekarang zaman semakin canggih dan semakin mudah untuk kita membeli secara online tanpa menggunakan PC ataupun Laptop, kita sekarang dah boleh membeli belah dengan cara paling mudah melalui phone kita. 



Seri Wangi cuma download Lazada App di Apps Store/Goggle Store di handphone. Seri Wangi yang tak seberapa pandai pun dah boleh buat sendiri untuk bershopping di Lazada Malaysia dengan menggunakan phone tanpa bantuan anak-anak, senang dan cepat gitu.





Bila dah order barang yang diingini di Lazada Malaysia time kita nak membayarnya pulak, biasanya kita kena bayar secara kredit kad, debit kad, bank transfer ataupun cash on delivery, tapi..kadang-kala kita ada problem dengan bank, kad kredit tidak mencukupi dan kadang-kadang masalah online internet buat hal. Sekarang Lazada Malaysia mempunyai cara yang paling mudah untuk pelanggannya iaitu bayaran cara  MOLPay CASH .


Cara pembayaran melalui MOLPay CASH  adalah pembayaran pelbagai mata wang yang pertama di seluruh Asia Tenggara yang menerma tunai dan online banking dengan cara bayaran tunai di semua cawangan 7-Eleven yang berdekatan dengan kediaman kita. Cara ini sangat cepat, mudah dan tanpa ragu-ragu. Cara kita hendak membayar MOLPay CASH adalah begini:

1.   Mula-mula Seri Wangi order barang kesukaan Seri Wangi di Lazada Apps. kemudian proceed to check out.



2.   Isikan maklumat penghantaran dengan lengkap kemudian proceed to Pay. Process to review order dengan masukkan kod voucher/diskaun jika ada, pastikan semua details betul dan tekan Place Order.


3.  Seri Wangi telah pilih cara bayaran di 7-Eleven.

3.   Kemudian akan keluar 2 bar code /payment  untuk kita tunjukkan semasa membuat bayaran di 7-Eleven.  Sebelum itu kita mesti Screen Shot code bar tersebut.



4. Kemudian pergi ke 7-Eleven berdekatan, tunjukkan screenshot MOLPay CASH kat casher 7-Eleven dan bayar tunai dan kita akan diberi 2 resit iaitu MOLPay CASH dan 7-Eleven. Dah selesai tunggu jer  Lazada Malaysia hantar barang kat rumah.



Sempat amik 1 resit jer

Seri Wangi rasa cara ini lagi mudah, cepat dan berbaloi, lagi pun kita boleh bayar di mana-mana 7-Eleven berada  dalam masa 24 jam. Tempoh masa Lazada Malaysia berikan  adalah selama 48 jam untuk kita buat bayaran, jika tempoh diberikan tidak kita tunaikan secara outomatik pesanan akan terbatal (cancel). 

Untuk keterangan lanjut dan bershopping di Lazada Malaysia  dan MOLPay CASH bolehlah layari:





3 ulasan:

  1. Kak nak tanya... 48 jam tu. Sampai esok kita boleh buat bayar ke... Atau semasa kita screen shot kena terus pergi bayar... Harap balas terima kasih

    BalasPadam
  2. Kak nak tanya... 48 jam tu boleh ke kita bayar esok... Atau semasa kita screen shot kod lazada tu.. kena terus pergi bayar... Harap balas terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia ada tls kat kertas tu tarikh tempoh kena byr kat 7e

      Padam

Thak You For Your Comment